Informacja o warunkach zatrudnienia w oświacie

Praktyczne opracowania

Komentarze praktyczne to publikacje autorskie pisane na zamówienie Wolters Kluwer. W komentarzu praktycznym autor omawia konkretne zagadnienie związane z procesem stosowania prawa koncentrując się na rozwiązaniu problemów, które mogą pojawić się w jego trakcie.

Obowiązki informacyjne pracodawcy wobec pracowników

Na pracodawcy jako organizatorze procesu pracy ciąży szereg obowiązków informacyjnych w stosunku do pracowników. Powstają one już na samym początku w związku z nawiązaniem stosunku pracy i spoczywają przez cały czas jego trwania. Niektóre z tych informacji są skierowane indywidualnie do każdego pracownika z osobna – część natomiast do ogółu załogi.

Obowiązki z zakresu prawa pracy uzależnione od stanu zatrudnienia w firmie

Komentarz omawia obowiązki małych pracodawców zatrudniających do 20 pracowników. Scharakteryzowano ich specyfikę w zakresie informacji o warunkach zatrudnienia, ustalania warunków wynagradzania, wykazów prac, działalności socjalnej oraz redukcji personelu. Uwzględniono także obowiązki pracodawcy jako płatnika składek na ubezpieczenie społeczne. Do komentarza dołą...

Wymiar urlopu wypoczynkowego

Komentarz dotyczy zasad obliczenia wymiaru urlopu wypoczynkowego. Uwzględniono m.in. problematykę urlopowego stażu pracy (okresów do niego wliczanych i jednoczesnego pozostawania w dwóch lub więcej stosunkach pracy) oraz urlopu uzupełniającego. Wskazano także na regulacje szczególne, przyznające pewnym grupom pracowników uprawnienie do urlopu wypoczynkowego w wyż...
W programie LEX Prawo Oświatowe znajduje się jeszcze 3 praktycznych opracowań na ten temat
Zamów dostęp testowy i od razu zyskaj dostęp do wszystkich treści

Pytania i odpowiedzi

Pytania i odpowiedzi to dokumenty autorskie, w których specjalista wyjaśnia problem prawny przesłany do Redakcji przez Użytkowników. Odpowiedź oparta jest o przepis prawa, poglądy interpretacyjne organów orzeczniczych oraz doktryny prawnej a także praktykę organów administracji.

Jaki wpisać okres wypowiedzenia w informacji o warunkach zatrudnienia?

Pracownik został zatrudniony 23 sierpnia 2016 r. do 22 listopada 2016 r. na okres próbny. Umowa została przedłużona na czas określony do 30 czerwca 2016 r.Jaki wpisać teraz okres wypowiedzenia?Czy prawidłowym będzie jeśli pracodawca wpisze okres wypowiedzenia do 22 lutego 2017 r., który wynosi 2 tygodnie?Okres wypowiedzenia od 22 lutego 2017 r. wynosi 1 miesiąc j...

W jaki sposób skorygować błędną informację o warunkach zatrudnienia?

Pracodawca zawarł z pracownikiem umowę na czas określony. Jest to pierwsza praca, jaką podjęła ta osoba. Pracodawca wydał pracownikowi w terminie informację o warunkach zatrudnienia, ale pomylił się wskazując niewłaściwą liczbę dni urlopu wypoczynkowego przysługującego temu pracownikowi do końca roku kalendarzowego. Pomyłka jest na korzyść pracownika tzn. zamiast...

Jak prawidłowo zorganizować pracę ciężarnej pracownicy pracującej przy komputerze?

Pracownica pracuje w firmie która zatrudnia 7 pracowników, jest w 4 miesiącu ciąży, pracuje 8 h dziennie, 5 dni w tygodniu przed komputerem, ma umowę o pracę ma na czas nieokreślony, pełny wymiar czasu pracy. Poinformowała pracodawcę o ciąży i dała zaświadczenie lekarskie stwierdzające stan ciąży. Pracownica wie, że powinna pracować 4 h dziennie przed monitorem k...
W programie LEX Prawo Oświatowe znajduje się jeszcze 172 pytania i odpowiedzi na ten temat
Zamów dostęp testowy i od razu zyskaj dostęp do wszystkich treści

Wzory dokumentów

Wzory pism i umów, będące nieocenioną pomocą w przygotowaniu własnego dokumentu. Są to zarówno dokumenty przygotowane przez autorów jak też urzędowe w dogodnych formatach: do wypełnienia lub obliczeń.

Informacja o warunkach zatrudnienia.

Informacja o zmianie warunków pracy

Informacja dla pracownika o warunkach zatrudnienia

W programie LEX Prawo Oświatowe znajduje się jeszcze 5 wzorów dokumentów na ten temat
Zamów dostęp testowy i od razu zyskaj dostęp do wszystkich treści